Zaterdag 3 november 2012 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 november 2012 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 november 2012

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

03 November 2012 | Indonesië, Sanur

Om nog even terug te komen op gisteren, als eerste hoop ik dat ik de foto's nu wel kan uploaden, want dat lukte gisteren dus helemaal niet...grrrr....heb dus die vorige foto's even verwijderd en verkleind om te kijken of het dan wel lukt dussss....wellicht nog even geduld voor de foto's. Kelly heeft net ook in haar verslag geschreven en bij haar lukte het wel 3 foto's te uploaden en die dagen ervoor 6 stuks dus nja....maar effe kijke of het zometteen lukt.....
We gingen gisteren dus naar een shoppingmall in Kuta, Discovery mall, waar Henk en ik een mooi horloge hebben gescoord! Voor weinig uiteraard! Daarna gingen we wat eten en drinken en toen gespreid het winkelcentrum in want Henk wilde naar de electronica afdeling en Renaat en ik uiteraard naar de kleding en schoenen afdeling en Kelly en Lars gingen samen even op pad. Om half 6 hadden we weer afgesproken met de chauffeur voor het winkelcentrum. Die was stipt op tijd. Maar tjonge jonge wat een verkeer weer!! Ongelofelijk wat een drukte....het leek echt de scooterclub wel! Hele gezinnen op 1 scooter niet normaal, pa en ma met helm en de kinderen gewoon zonder!! Maar goed....thuis aangekomen gingen Henk, Kelly en Lars zwemmen en ik effe lekker douchen. Daarna gingen we eten bij een tentje aan het strand en daar hebben we een heerlijke maaltijd gegeten. Ik had een Snapper en Renaat, Lars en Henk ook en Kelly en Frans hadden grote garnalen!! Heerlijk!!! Gezellig tentje ook en soort van stamkroeg/restaurant van Frans en Renate. Daarna naar huis en afspraak gemaakt bij de duikvereniging om zondagochtend een proefduik te maken in het zwembad.
Vanmorgen eerst ontbijtje en vervolgens naar de receptie waar we een afspraak hadden gemaakt met een chauffeur om ons vandaag rond te leiden richting Ubud. Als eerste reed hij naar de zilversmid waar je van allerlei ringetjes, kettings enz. kon kopen en een klein beetje kon zien hoe het gemaakt werd. Daarna op weg naar een hele mooie waterval. Dat was echt supergaaf!! Uiteraard veel foto's gemaakt, waarvan ik hoop dat ik jullie die kan laten zien straks. Een nadeel van deze waterval was dat wij om beter zicht op de waterval te krijgen een paar honderd traptreden naar beneden moesten!! Tja....niet zo erg naar beneden maar ja...besefte ook dat we dit ook weer omhoog moesten!! Beneden aangekomen even wat mooie foto's gemaakt en effe poedelen met de
voetjes in het water om wat af te koelen. Op de terugweg nog evenlangs een soort Holy water plek, waar we ons konden opfrissen en tegelijk met het heilige water gereinigd worden en gezegend worden...
Na de "zegening" moesten we toch nog die honderden trappen omhoog!! Dat was niet makkelijk zal ik je verklappen....waar is mijn conditie gebleven denk je dan???? We redden het uiteindelijktoch gelukkig en kopen boven gelijk alle vier een flesje water! Tegelijkertijd komen er kindertjes op mij af die mij een waaier willen verkopen...nou die wil ik wel maar ja ze vragen er 50000 rp voor en dat vinden H,K en L veeel te veel. Ik vond het niet erg wilde het zo geven maar bengewoon erg slecht in afdingen en zeker bij zo'n klein kind....ach gossie!! Maar goed uiteindellijk heb ik em voor 15000 rp gekregen...tja....1 euro of zo ipv 4 euro...ach waar praten we over maar goed het kind was toch nog blij met die 15000 maar ik vind dat altijd lastig hoor!
Na de waterval besluiten we wat te gaan eten bij de rijstvelden. Mooi en leuk restaurant en eenmooi uitzicht op de sawa's. Heerlijk gegeten overigens en na t eten op weg naar de Goa gaya (elehpant cave). Dit was een tempel waar de olifanten niet te zien waren hoor maar gewoon als symboool van wijsheid genoemd werden.
Daarna reden we met de chauffeur die trouwens ook heel gezellig was en volop met ons kletste in de auto, naar de koffieplantage. Allerlei soorten koffieplanten en kruiden plantjes gezien endaarna zagen we een soort Fred in een kooitje zitten die blijkbaar koffiebonen te eten kreeg en van zijn uitwerpselen/poep werd weer koffie gemaakt!! Klinkt vies maar we hebben de koffie geproefd en die was best te drinken. Niet zo lekker als de senseo van thuis mja....Deze speciale koffie was heel zeldzaam op Bali en duur zeiden ze. Verder kregen we nogeen aantal koffie om te proeven maar echt lekker was t niet hoor. Wel leuk om mee te maken.
Na de koffie gingen we richting de apen. Daar was ik niet zo blij mee maar ja....dacht ach...komop Marie...dit nog effe en dan klaar. Op zich vond ik het daar eenmooi bos dat Monkeyforest maar die apen was ik gewoon wel bang voor. Leuk op afstand maar niks voor mij. Kelly ging ze wel lokken met een snoepje maar goed...op een gegeven moment zat er een op haar hoofd en aangezien hij boos werd om het feit dat er geen snoepje in het papiertje zat maar een stukje vrucht, beet hij in haar hoofd!! Nou gelukkig heeft Kelly genoeg haar dus het was meer in het haar maar ik schrok me rot!! Ik zei gelijk, kom zullen we nu maar weer gaan? Dus op weg naar de chauffeur. Henk nog met een aapje op de foto en toen hup de auto in en rijden richting Sanur.
Thuis aangekomen lekker zwemmen daarna eten en toen heerlijke massage gehad mmmmmmm voor herhaling vatbaar!!

  • 03 November 2012 - 17:44

    Jaap&Gea:

    Koffie, net zo lekker als op het werk? Ik begrijp dat het nu elke dag een massage wordt

  • 03 November 2012 - 20:03

    Ferry:

    Nou zeg krijg jij een keer de duurste koffie ter wereld te drinken en dan vind ze de senseo lekkerder????
    monique vroeg trouwens een aapje van henk maar als ik het zo hoor zoekt 'ie maar iets anders hoor want ik moet geen stinkende aap die nog bijt ook .......
    groetjes.....

  • 04 November 2012 - 09:16

    Monique:

    Stoer hoor Maria dat apenbos, ik ben er nooit geweest, ik vind ze veel te groot. Maar wat leuk om je verslagen te lezen, zoveel dingen die ik herken, zoals zo'n heerlijk snappertje langs het strand ! hmmmm.
    Je snapt ik ben jaloers ;)). Veel plezier met z'n allen xx

  • 06 November 2012 - 14:47

    Rita:

    War leuk om je verslag te lezen Maria. Je geniet er echt van. X

  • 06 November 2012 - 15:17

    Jessie:

    Man man wat hebben jullie het lekker daar zeg. ik lees jullie verslagen en bekijk jullie foto's met heel veel plezier. Ik ga nu weer terug de collegezaal in, ja..... zo kan het dus ook ja.
    geniet ervan jullie hebben het allemaal verdiend.
    love you all!
    xxxx kleine jess

  • 10 November 2012 - 23:40

    Ilse Bommezijn:

    Ik hou ook niet van die apen. Wat een verslagje. Hartstikke leuk! En wat betreft die honderden treden.... Toppie! Nog veel plezier! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 39627

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Even heel wat anders....Noorwegen!!

30 Oktober 2012 - 20 November 2012

Vakantie Bali, Sumbawa november 2012

04 Juli 2011 - 26 Juli 2011

West USA here we come!

Landen bezocht: