Onze laatste dag - Reisverslag uit Evje, Noorwegen van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu Onze laatste dag - Reisverslag uit Evje, Noorwegen van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

05 Juli 2014 | Noorwegen, Evje

Om jullie nog even een indruk te geven wat alles hier kost zet ik hieronder een aantal weetjes, omdat iedereen ons heeft gewaarschuwd dat het hier peper duur zou zijn.

Aantal gereden kilometers tot nog toe:3600 km
Nog te rijden: ongeveer 1100 km tot huis
dieselprijzen: Noorwegen 14,70 nok/1.75 €
Duitsland: 1,24€ Denemarken: 1,51€ Nederland: 1,39€
Fiat Punto : 1/23 gemiddeld verbruik

Uit eten:
2x hoofdgerecht en drinken (geen alcohol): 900 nok/ 106 €
Lunch, vissoep en Henk een karbonaadje: 390 nok/46€
Schnitzel en een Hamburger en twee patat en een cola en een biertje: 370 nok/ 44€

Boodschappen:
Stuk vlees voor op de bbq 800 Gr. 78 nok /9,20€
Flesje bier 1 37 nok/4,40€
Kersen 54 nok/7€
Appels 6 St. 37 nok / 4,40

Veerpont gemiddelde prijs: 130 nok/ 15 euro ( auto en 2 pers)
Kleding viel wel mee
Entree bij bezienswaardigheden weer wat prijzig maar zeker de moeite waard!

Nu zitten we weer in de kantine, omdat er hier alleen internet is. Het regent ook dus we gaan niet veel doen vandaag. We zijn gespannen voor vanavond.....
Maar wat hebben we genoten van deze vakantie.
Henk zegt:
Het was heerlijk relaxed, primitief, lekker met z'n tweetjes, mooi en dus zeer geslaagde vakantie!
Ja we hebben Elynn erg gemist en al onze kinderen uiteraard ;-)
Maar dankzij Skype hebben we gelukkig Elynn nog 2x gezien en gehoord.

Hebben het heel leuk gehad ook met de mensen die we steeds onderweg tegenkwamen die dezelfde route maakten. 2 jongere van 34 ( dat hebben we gevraagd want ze leken jonger hahaha... Jaja Simone echt waar) zij liepen steeds grote afstanden wat wij niet meer bij konden benen...wij hebben trouwens een paar dagen geleden toch nog 6 km gelopen in t bos!
2 luitjes uit Limburg waar we ook veel schik mee hadden.
2 mensen uit Zeeland waar we ook gezellig mee gekletst hebben.

Ik heb een supervakantie gehad en heel veel mooie plaatjes gezien en gemaakt! Helaas dat de foto's er niet per dag bijgevoegd konden worden maar dat ga ik de volgende reis maar weer beter voorbereiden....nu had ik gelukkig Facebook waar ik ook best wat fotootjes kwijt kon. Ik hoop niet dat mijn telefoonrekening alsnog heel duur wordt maar goed dat zien we dan wel weer. In ieder geval Stanny nog bedankt voor je Noorse telefoonkaart die je voor mij had geregeld! En de bus/boot/trein kaart die je ook had geregeld voor ons. Verder natuurlijk bedankt voor je gastvrijheid en gezelligheid! Je woont erg leuk en in een prachtig land!
We komen zeker nog een keer stedentrippen bij je!
Nou ik ga afronden....tot de volgende reis en hopen op een voorspoedige terugreis en winst voor het Nederlands elftal!

• 06 Juli 2014 - 15:45

Janine Van Wees:

Maria en Henk,

Wat fijn dat jullie een fantastische vakantie hebben gehad. Ik kom de foto's in de vakantie wel een keer kijken.

Groetjes, tot een woensdag ergens in de vakantie!

Janine