Maandag 12 november - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu Maandag 12 november - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu

Maandag 12 november

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

14 November 2012 | Indonesië, Sumbawa Besar

Vandaag gaan we duiken!! Spannend en ik heb er zin in. We gaan vlakbij het huis van F en R daar is een Hotel en die verhuurt de spullen om te gaan duiken. We krijgen een vest om met zuurstoffles en flippers en een duikbril uiteraard. Dan lopen we naar de zee met fles om. Daar gaan we zitten en doen onze flippers om en lopen achteruit het water in, want vooruit kun je niet lopen hoor met die zwemvliezen. Het was trouwens best zwaar om op te staan met die fles en lood op je rug maar t lukte wel. Dan krijgen we instructies van Frans en legt hij nog een keer uit hoe het allemaal werkt. Dan gaan we naar beneden. Dat lukt in eerste instantie niet heel makkelijk, want ik heb moeite met klaren. Uiteindelijk lukt het toch en we gaan niet zo diep hoor, want het is natuurlijk onze eerste keer op open zee (dus eigenlijk had het niet eens gemogen zonder brevet). Op een metertje of 3 diepte is ook al voldoende Koraal en mooie visjes te zien. Zeeegels en zeekomkommers en achter me zwommen 2 zeevatten hahahaha....Henk en Kelly! Henk was de "buddy"van Kelly en Frans die van mij, zodat we dicht bij elkaar bleven en elkaar goed in de gaten hielden. Super ervaring hoor zo voor de eerste keer in de zee!! Alleen jammer dat we geen onderwatercamera bij ons hadden maar goed ik heb goed opgelet en hoop een fotografisch geheugen zodat ik thuis een mooi schilderij van dit tafereel kan maken.....
Na het duiken was ik ook echt helemaal kapotmoe!! Dat vergt veel energie vanje!! Dus alles uitgetrokken en terug naar het huis om even bij te komen. Tippi wan had gekookt, Vis Groente en rijst dus die avond thuis gegeten heerrrrlijk!! Die avond lag ik even op bed met koppijn, vanwege de spanning van het duiken misschien?? Later toen ik wakker werd waren de rest vd familie aan het kaarten dus ik ging er even bij zitten.
Om eenuurtje of 2300 uur gingen we met zn allen naar bed....laatste nachtje Sumbawa, morgen weer vliegen naar Bali....ook wel weer lekker hoor.

  • 14 November 2012 - 13:04

    Dick Aarsen:

    Leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebt.
    Ben je wel zuinig op Henk, ik zag een foto waarop Henk niet mee zat aan tafel. Was hij vast de fotograaf, ik kon me het al niet voorstellen. Blijf genieten. Dick

  • 15 November 2012 - 10:21

    Monique:

    Gaaf hoor dat duiken !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 39674

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Even heel wat anders....Noorwegen!!

30 Oktober 2012 - 20 November 2012

Vakantie Bali, Sumbawa november 2012

04 Juli 2011 - 26 Juli 2011

West USA here we come!

Landen bezocht: