Op naar Madera - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu Op naar Madera - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu

Op naar Madera

Door: henkenmaria

Blijf op de hoogte en volg Maria

10 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag gaan we naar Madera Valley Inn, dat is richting Yosemity NP. Ik ben benieuwd. Gisteren zijn we nog in San Fransisco geweest en hebben daar veel gelopen, want dat leek ons leuker ipv met de sightseeing tour. We zijn eerst door Market street gelopen waar ik allerlei Malls zag en naar binnen wilde maar Henk houd niet zo van winkelen dus daar gingen we in sneltreinvaart door. Voor de meiden die begrijpen precies wat ik bedoel als ik bij Macy's, Bloomingdale of de Levi's store naar binnen wil maar goed toen Henk de Aplle store in ging liep ik even snel bij Armani naar binnen maar vond toch alles te duur daar dus toen liepen we maar door naar china town, wat een drukte daar zeg maar zag er ook erg gezellig uit hoor. We zagen nog een limousine dus ik dacht...celebratie??...maar zag niemand. Verder hebben we de brandweer aansluitingen een keer op de foto gezet, die gouden kranen in de muur, apart he?We hebben daar wat gegeten, Henk Pekingeend en ik noodle soup. Lekker hoor. Toen doorgelopen naar de Italiaanse wijk waar ik een wasserette zag en het niet kon laten om even zo'n wasmandje op wieltjes te pakken...wie de serie Friends kijkt weet precies waarom....hahaha...en vervolgens een hele stijle weg naar Coit point (een of ander uitkijkpunt op SF) Dat was een hele klim en dan weet je weer dat je geen 20 bent maar boven de 40 hahaha. Op de terugweg langs een park dat heette Washington Square waar een paar mannetjes een soort Jeu de Boule speelde maar dan anders (zie foto's). Bij een koffiebar even een bakje genomen (small!! anders krijg je weer zo'n grote bak en daar zat een heel lief oud vrouwtje) Trouwens we hebben helaas die Golden Gate bridge niet meer goed op de foto kunnen krijgen, want het was gewoon te mistig maar goed wel wat foto's van het uitzicht over San fransisco en Alcatraz (waar we overigens niet naar toe zijn gegaan, want we hadden die film van Bassie en Adriaan in Amerika gezien en bewaren dat filmpje wel hahaha)Terug gelopen richting de auto die bij City Hall geparkeerd stond, waar ook dat museum van Asie stond (zie foto's), speciaal voor ronald hihihi...Het weer is trouwens goed uit te houden tot nog toe, want we hadden gisteren zelfs een jasje aan. In San Fransisco was het 65 gr. Fahrenheit en in San Jose (bij ons hotel) 77 gr. dus dat scheelt best veel, dat komt door de koude stroom uit de Pacific heb ik me laten vertellen. Het is nu 8 uur in de ochtend en ik blijf het vreemd vinden dat Europa nu 9 uur verder is en Indonesie zelfs 15 uur!! De auto rijdt heeeerlijk trouwens dus Henk zat gisteren al op internet te kijken of zo'n auto ook in Nederland te koop was. Hij vroeg zich af of een 3,5 liter moterblok uit die Dodge ook in zijn Renault pastte....nou ik heb niet veel verstand van auto's maar heb hem uit die droom geholpen hihihihi....

  • 10 Juli 2011 - 15:17

    Hans & Gerry:

    Hoi, hoor nu pas van Gerry dat jullie een reisverslag bijhouden. Prachtig. Mooie foto's. Soms zie ik iets bekends van TV. Je zult de komende tijd veel indrukken opdoen. Zal een geweldige reis worden.
    Geniet er van. En niet teveel bekeuringen halen. We volgen jullie.

    Groetjes

    Hans en Gerry.

  • 10 Juli 2011 - 17:17

    Ferry Serhalawan:

    Nou indrukwekkend hoor , we hebben zoals je ziet weer internet dus kunnen we jullie ook weer ff volgen ik zou maar gewoon een dodge kopen ipv zo'n blok in je koffer meenemen hihi dat wordt anders aardig bij pinnen aan overgewicht hihi,
    nou Henk met stokjes eten lukt nu dus nu nog aan de gamba's wennen
    eet smakelijk zou ik zo zeggen ....

  • 11 Juli 2011 - 09:09

    Ronalt:

    ahum Bali in Ameerika.....
    leuk ook dat oude vrouwke
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 39690

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Even heel wat anders....Noorwegen!!

30 Oktober 2012 - 20 November 2012

Vakantie Bali, Sumbawa november 2012

04 Juli 2011 - 26 Juli 2011

West USA here we come!

Landen bezocht: