Zion National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: henkenmaria

Blijf op de hoogte en volg Maria

21 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag zijn we wat later opgestaan. We lagen zo lekker te slapen en ik had gedroomd van mijn vader, die vandaag als hij er nog geweest was, 54 jaar getrouwd zou zijn met mijn moeder! Misschien dat ik daarom onbewust met hem bezig was. Het was in ieder geval een hele gezellig droom, waarin hij er gewoon weer was en iedereen blij was, vooral mijn moeder zag ik heel blij en dat deed me goed! Dus ik belde haar vanmorgen gelijk even om dit te vertellen.

We vertrokken dus pas om 9 uur uit het hotel in Bryce en zouden een ontbijtje ergens onderweg zoeken. Toen vonden we een heerlijke Bakery!! Lekker warm stokbrood mmmm....even kaas gekocht, verpakte white cheese weliswaar, maar errug lekker!! Koffie erbij en op weg naar Zion NP.

Onderweg naar Zion zag ik nog wat hele leuke dorpjes onderweg met hele gezellige huisjes, die ik natuurlijk ook effe gefotografeerd heb. Bij ieder dorp staat de Sherrif voor aan het dorp met zijn wagen als soort van beveiliging. Verder zag ik een leuk fenomeen, wat Ronald misschien wel kent of niet, dan is het een leuke tip....watersproeiers op het land die met houten wielen over het hele veld gedraaid worden....grappig! In het midden van die buis een mechanisme die dat aandrijft.

Maar goed, Zion was zoals trouwens ieder national park hier welke wij hebben bezocht, in eerste instantie in geen velden of wegen te bekennen. Dan opeens uit het niets is het er!! Zo apart is dat, je kunt je het niet voorstellen maar ineens zit je met je mond open te gapen van huh?! wat is dit gaaf en mooi en gigantisch!! Als ik de foto's nu zie denk ik dat jullie die dit lezen nog steeds niet kunnen voorstellen wat wij nu werkelijk zien, want het is in het echt zooooo mooi ongelofelijk!!

Wat we helaas ook veel hebben gezien vanmorgen langs de weg zijn een aantal dode herten...tja...dat zal ongetwijfeld s'nachts gebeuren, wanneer het donker is zie je ze te laat wellicht en als je dan te hard rijdt...zielig hoor!!

Het park hebben we met een shuttlebus gedaan en bovenaan zijn we weer een wandeltrail gaandoen van een uur lopen, in de warmte (107 graden fahrenheit) maar wel weer de moeite waard, leuke plaatjes geschoten!! En ja hoor daar zie ik gewoon weer Birgit van de Zumba uit Amersfoort, echt heeeel toevallig dus ik heb haar nu op de foto hahaha...echt grappig wat is Amerika groot he en toch weer zo klein!! In de shuttlebus zaten we ook weer naast mensen uit Amersfoort toevallig....die kende we dan wel niet maar alweer zo toevallig!! Die lui uit Amersfoort houden allemaal van the USA zeker?

Nu zitten we weer in het hotel, en weer een heeeel mooi hotel echt waar. We hebben vanavond gegeten bij een chinees, en daar werkte een paar dames uit Indonesië, ik hoorde ze praten en dacht...dat is geen chinees!! Toen vroegen we aan een vrouw of ze Indonesisch was en ja hoor...maar goed we hebbenheerlijk gegeten, ook al was het geen indonesich eten het was de chinees dus toch was het lekker....
Nu zijn we alweer moe enmorgen gaan we op weg naar LA, onze laatste 4 dagen :-( maar wat een avontuur he!!

  • 21 Juli 2011 - 07:12

    Monique:

    Jeetje, Maria, ik lees dat julie wat langer hebben geslapen maar daarna ook dat jullie om 9.00 uit het hotel zijn vertrokken......huh.....hoe laat staan jullie normaal op dan ???????? Misschien dus wel lekker straks nog een paar dagen luieren.

  • 21 Juli 2011 - 09:25

    Ferry Serhalawan:

    Wat een park weer daar kan ik bij het randerbroekerbos geen voorstelling van maken , echt super ik denk dat ik dit verslag maar op moet slaan dan hebben we wat voor te bereiden voor over een jaartje of 4 met de motor club ik hoop dat Dick tegen die tijd van gedachten is verandert en ook mee gaat . Ervanuitgaande dat we ongeveer de zelfde route gaan doen , hebben we al aardig wat voor werk. Super hoor

  • 21 Juli 2011 - 11:39

    Frans:

    Hello Americans mooi dat jullie het naar het zin hebben daar aan de andere kant van de wereld (voor ons dan) ik denk dat jullie als je terug bent een weekje vakantie moet nemen om uit te rusten want jullie maken zat km zo te lezen.
    En mooie foto's van de canyons ik denk dat we daar zeker ook willen gaan kijken heel indrukwekkend maar over een 10 dagen horen we de verhalen wel als we in Amersfoort zijn,

    groeten uit Bali

  • 21 Juli 2011 - 14:04

    Maria Zeevat:

    Hahahaaha...ja als ik het lees denk ik ook "laat opgestaan" maar het was half 9 (wij zijn altijd heel snel en we hadden de koffers al gepakt dus dat scheelde weer) en normaal opstaan is dat 7 uur half 8 soms. Weet je de tijd gaat zo snel dat we het anders zo zonde vinden.

  • 21 Juli 2011 - 23:52

    Ronalt:

    henk jongen ik zie je bent je al lekker aan t in(ham)burgeren.... of zijn het hot dogs (who let them out). en euh jully zijn toch met zijn 2tjes opstap, waarom dan drie van die broodjes......
    mooie fotos weer. en ja dat soort irrigatie systemen..... dan moet je een hoop land hebben...... misschien wat voor de groot grond bezitter Frans van Sumbawa.

  • 22 Juli 2011 - 12:50

    Corina:

    He zus je bent nog niet zo bruin en dan met al die warmte haha, kim zit`1 dag in turkye en is zwart.
    maar ja we worden ouder en dan gaat het natuurlijk wat langzamer allemaal . maar geniet nog effe want je bent zo weer thuis groetjes xx

  • 25 Juli 2011 - 03:10

    Brigitte:

    Hoi Maria,
    Wat leuk om jullie dagboek te lezen. Ik vond het ook erg vreemd om je twee keer tegen te komen zo ver weg van huis. Bizar.
    Wij zitten nu in Moab. Vandaag geraft op de Colorado en in een Hummer (mee)gereden op de Slick Rock Trail. Morgen naar de rockies. We hebben nog anderhalve week.
    Goede reis terug en tot Zumba!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 39668

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Even heel wat anders....Noorwegen!!

30 Oktober 2012 - 20 November 2012

Vakantie Bali, Sumbawa november 2012

04 Juli 2011 - 26 Juli 2011

West USA here we come!

Landen bezocht: