Yosemite National Park - Reisverslag uit Madera, Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Madera, Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: henkenmaria

Blijf op de hoogte en volg Maria

12 Juli 2011 | Verenigde Staten, Madera

Goedemorgen iedereen,
Vandaag gaan we weer verder naar Bishop maar ik zal eerst even vertellen hoe het gisteren geweest is. We gingen naar Yosemite NP en dat was volgens de hotelreceptionist, slome vent overigens want die wilde ons nog laten betalen voor de kamer terwijl wij al in Nederland alle hotels betaald hadden, mja...hij zei ook dat het 45 minuten rijden was vanaf het hotel naar YNP maar jammer joh....het was een ritje van 2 uur hahaha....mooie rit hoor daar niet van en we hebben ondertussen nog een leuk historisch museum gedaan waar een heel lief vrouwtje ons vertelde en liet zien over van alles en nog wat vroeger. Maar goed toen verder naar YNP en bij de ingang van het park hebben we maar gelijk een Jaarpas gekocht, want dat kostte 80 dollar en de entree per dag per park is gemiddeld 20 dollar dus als we toch nog in ieder geval 3 parken na YNP ingaan dan hebben we de pas er al uit. We gingen eerst richting Glacier Point, dat was DE uitkijkplek van YNP dus dat wilde we wel eens zien. Slingerweggetjes naar boven maar ook erg mooi!! En niet eens misselijk geworden, gelukkig. Nou Glacier Point was ook erg mooi dus we hebben weer ongelofelijk veel foto's gemaakt. Die foto's zet ik er vanavond denk ik op, want we hebben vannochtend niet veel tijd meer omdat we vandaag weer 4 uur moeten rijden en het is alweer 8.30 uur en t ontbijt is tot 9.30....Na Glacier Point zijn we naar de Giant Trees gereden, Sequoas heette die geloof ik. Wat een giga bomen zeg erg indrukwekkend hoor. Het nadeel was dat de trip ernaar toe vanaf de parkeerplaats ongeveer 1 mile zou zijn maar dat bleek minstens 3 te zijn en stijl naar bededen lopen!!! Dussss....terugweg stijl omhoog....pffff...maar goed het was zeker de moeite waard.
Onderweg hebben we gegeten bij Happy Burger, waar Henk een Motherlowburger nam, nou dat was geen low burger hoor het waren 3 burgers opelkaar gestapeld met daar nog tussen 4 lagen spek en kaas!! Hij kon hem haast niet op maar het is toch gelukt....hahaha....niet normaaal!! Ik had lekker spagettie met garnalen spinazie en pesto mmmmmmm...Trouwens we kregen daar ouderenkorting!!! 10% korting omdat we boven de 45 jaar waren haahhahaha...
Verder hebben we op de terugweg langs een weggetje gereden waarvan je dacht....what the fuck?...dit lijkt echt the middel of nowhere!! Geen auto gezien zo'n anderhalf uur lang, af en toe een paar koeien en postbusjes maar die huizen die erbij moesten horen niet kunnen spotten. Oprijlanen geasfalteerd maar geen huis te bekennen?? Vreemd maar wel apart. Om 9 uur in de avond kwamen we terug bij het hotel, moe maar voldaan en dus....lekker geslapen.

• 15 Juli 2011 - 01:04

Ronalt:

echt de mooiste fotos deze serie. jullie zien er goed uit en dan mn dat oude vrouwke

• 15 Juli 2011 - 01:07

Ronalt:

nu ik nog een keer goed kijk naar de fotos zie ik ook het tondeuze van ma....... deed ze vroeger indianen mee kaal schreren

• 19 Juli 2011 - 10:31

Robin,,:

Wat een ontzettende mooie foto's zeg!
    en die foto van jullie samen ook HEEEL mooi!!
    ben blij dat jullie zijn gegaan!

dikke kus