Death Valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: henkenmaria

Blijf op de hoogte en volg Maria

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Nou met recht Circus Circus hotel zeg hier in Las Vegas. Gisteren kwamen we hier aan en hadden gelijk zoiets van...pffff...jemig wat is dit?! Lange rijen bij het inchecken, gillende kinderen, gokautomaten in de lobby niet normaal joh! Dit is niks voor mij hoor die drukte met allemaal gekke mensen om je heen die straks al hun geld in die stomme fruitautomaten gooien en vervolgens zichzelf volgooien met hamburgers!! Je ziet hier nl. wel errug grote Amerikanen hoor!! Maar weet je het is nu half 8 in de ochtend en ik ga me er maar niet teveel aan storen, want wil gewoon alleen maar zoveel mogelijk genieten hier van deze vakantie dus, als eerste: de zon schijnt hier volop en we gaan zometteen lekker een ontbijttentje opzoeken (we hoorde onderweg dat dat in het franse gedeelte het beste was, onder de replica eiffeltoren hier). Dan verder vandaag gaan we wel kijken of we wat kunnen shoppen, ipv ons geld weggooien in die gokkasten. Gisteren zijn we dus van Bishop door de Death Valley gereden nou dat was ook wat hoor!! Zoooo mooi en natuurlijk weer ongelofelijk veel foto's gemaakt. Die probeer ik er zo gelijk op te zetten als de verbinding hier goed is. We zijn via de Highway 190 langs een aantal volgens de boekjes belangrijke punten gereden, zoals Stove pipe wells, wat eigenlijk gewoon een soort piepklein dorpje was met houten huisjes met een restaurantje, een souvenierswinkeltje en een verranda. Op zich wel leuk om te zien maar niet echt dat je zegt...goh wat interessant...of ik moet iets gemist hebben maar goed toen verder langs de zandduinen, nou dat was wel gaaf hoor en erg heet!! We zagen daar nog een witte hagedis door het zand kruipen, apart hoor. Toch maar weer snel de auto in, want het was gewoon te heet om buiten te staan, inmiddels 100 graden Fahrenheit! Toen reden we door langs Furcace Creek, en hier had je een Motel, je kon er paardrijden (ikke niet hoor, benik te schijterig voor hahaha) en een kroegje waar we even wat hebben gedronken. Had wel zin in een biertje lekker koud maar dacht...nee...moet misschien straks nog rijden dus was solidair met Henk aan de cola. Onderweg kwamen we nog langs de Borax fabriek, borax is een mineraal waar keramiek van werd vervaardigd. Dit mineraal werd via karren en ezels, maar liefst 20 stuks, naar een overlslagplaats gebracht om daar vervolgens te verwerken. Dit allemaal in het jaar 1880, dus heeeeel lang geleden maar goed een beetje geschiedenisles is nooit weg toch? Daarna zijn we nog naar het laagste punt geweest, onder de zeespiegel. Badwater heette dat, Zoutvlaktes, gaaf hoor maar weer oh zo heet!! Inmiddels 111 graden!! Effe snel een fotootje en ook van het Sealeavel hoog tegen de rots op genomen. Je kunt je dan eigenlijk niet voorstellen dat het water zo hoog eigenlijk heeft gestaan, terwijl wij zo laag staan...heeeel apart weer.
Rijdend door deze vallij komen we uiteindelijk Las Vegas tegen, uit het niets zie je hoge hotelgebouwen steken en we rijden richting ons hotel: Circus Circus...tja...logisch de naam alleen al! De kamer is weer zoals vanouds netjes en met airco en internet verbinding dus daar is niks mis mee. We besluiten toch om een eettentje op te zoeken en gaan een pizza eten en Henk lasagna. Daarna lopen we nog even over de strip maar zijn eigenlijk te moe om nog boe of bah te zeggen en die drukte hebben we geen zin meer in, dus gaan terug naar de kamer...mja....dat was nog even zoeken....dat hotel is zoooo groot en er is daarbinnen echt kermis, achtbaan, gokkasten, pokertafels, verlichting, winkels, eettentjes, duizenden mensen en nu maar kijken of we bordjes zien met Manor rooms, waar wij dus zitten. Pffff....na een paar keer vragen eindelijk gevonden en gauw m'n bed in slapen!! Na ongeveer een uurtje werden we wakker van de buren die een hels kabaal maakte, dronken denk ik, die er vervolgens uit werden gegooid volgens mij, want het enige wat ik nog hoorde was OUT!! en daarna werd het stil....nou ik ben benieuwd wat vandaag ons gaat brengen hier in dat Vegas, msschien moet ik toch maar een gokje gaan wagen heeft er iemand nog suggesties van nummers? Leon zei al tegen mij nr. 7 of 30 of 11 dus ik denk dat het één van deze nummers word....als ik al ga gokken tenminste... ik hoop dat t goed komt met de wasmachine thuis, want die had het begeven hoorde ik. Hulptroepen zijn onderweg geloof ik. Kelly belde net met het heugelijke nieuws dat ze een nieuwe baan heeft!!! YES gefeliciteerd schatje!! En tja...als je haar dan aan de telefoon hebt, dan ga ik ineens mijn kinderen heeeel erg missen. Gisteren had ik Leon ook aan de lijn, vanwege die wasmachine en dan krijg ik t wel effe moeilijk hoor en mis ik ze nog meer maar ook weer fijn om zijn stem te horen, zo aan de andere kant van de wereld. Angelo had ik die middag nog aan de lijn gehad en die zit lekker in Spanje, fijn voor hem, en leuk ook om zijn stem te horen dat hij het leuk heeft....logisch, mooi weer, vriendin iedere dag bij hem, dan is Angelo snel blij. Lekker sentimenteel weer...ik ga zo douchen en dan een ontbijttentje onder de eiffeltoren opzoeken doeiiii tot de volgende keer!
Ennuh...lieve Bjorn nog 2 nachtjes slapen en dan gaat jouw avontuur ook beginnen!!! Geniet ervan liefs en kusjes van ons xxx

  • 14 Juli 2011 - 20:02

    Ferry Serhalawan:

    wat een Foto's weer en die wegen , ik dacht dat wij hier af en toe in the middle of nowhere reden maar als ik dat bij jullie zo zie dan zitten we gewoon net buiten de stad als we naar Toledo rijden maar wel leu om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben
    voor mij duurt het nog een jaartje of 4 ..............
    ik ga nu mijn verslagje plaatsen van vandaag.
    doei....

  • 15 Juli 2011 - 00:58

    Ronalt:

    gister frans en renaat opgehaald van t vliegveld die zijn nu weer op bali. en buiten regent het. en nu uit bed op naar een broodje met pindakaas en apple juice met aloavera. denk aan jullie hoe jullie de jackpot winnen in lasvegas (inzetten op nummer 32). dat hotel 1e foto is zo typisch film hotel leuk hoor. laatste foto zirkus hotel...... waar was de room boy om de koffers te dragen. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 39691

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Even heel wat anders....Noorwegen!!

30 Oktober 2012 - 20 November 2012

Vakantie Bali, Sumbawa november 2012

04 Juli 2011 - 26 Juli 2011

West USA here we come!

Landen bezocht: