Dagje Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu Dagje Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Maria Zeevat - WaarBenJij.nu

Dagje Grand Canyon

Door: henkenmaria

Blijf op de hoogte en volg Maria

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag zijn we de Grand Canyon in gegaan, of op, hoe je het ook noemt. Maar ik moet eerst even vertellen wat er gisteren weer gebeurde. We hadden ingechequed bij ons volgende hotel Best Western hotel in Tusayan, dorpje net buiten de GC en waren weer volop enthousiast over de kamer die we kregen. Mooie kamer met alles d'r op en d'r aan!! Maar goed dus toen we gedouched en klaar waren om een restaurantje op te zoekn, liepen we naar buiten en zagen we een aantal mensen bij elkaar staan met hun camera in de hand. Henk zei nog, misschien zien ze vanaf hier die zonsondergang wel mooi? Niks was minder waar, want wat stond er midden op onze parkkerplaats/veld: EEN EDELHERT loeigroot met een geweldig gewei (net zo eentje als die wij in de tuin hebben hangen aan de muur hahahaa)!! Dus gelukkig had Henk zijn fototoestel mee naar buiten genomen, zodat wij ook een paar mooie foto's hebben kunnen maken. Grappig om zo'n hert zo dichtbij in het wild te zien, maar ja voor Henk was dit eigenlijk heel normaal, want hij komt van de Veluwe natuurlijk duh! Afijn, we hebben daarna nog heerlijk gegeten in een mexicaans tentje en daarna zijn we gaan slapen. Vanmorgen dus vroeg opgestaan, eigenlijk wilde ik de zonsopgang zien hier in de GC, want die moet heeeel mooi zijn maar dat vonden we toch iets te vroeg opstaan, dus om 7 uur werden we wakker en gingen we eruit. Om 9 uur waren we klaar met ontbijt en op weg naar het park. Gelukkig hebben we zo'n jaarpas gekocht, zodat we hier gewoon mee naar binnen konden. Ik had me gisterenavond natuurlijk alweer volop voorbereid en bedacht dat we een trail zouden gaan doen die 4 km was dus goed te doen, want het was alweer lekker warm. Met een shuttlebus werden we naar de plek van bestemming gebracht om de trail te starten. Wat gaaf zeg!! Dat uitzicht, die uitgestrekte rotspartijen die kleurverschillen zo mooi! Ik werd steeds enthousiaster dat ik ook steeds spannendere plekken wilde opzoeken om te fotograferen of gefotografeerd te worden. Op een gegeven moment kwamen er een paar fietsers aan die stopte vlakbij ons en die gingen op een volgens de gids hele mooie plek staan voor een foto. Die plek hadden wij wel gezien maar durfde daar in eerste instantie niet heen. Nu die fietsers er wel heen gingen met hun camera, zei ik tegen Henk: Dat kunnen wij ook!! Dus zo gezegd zo gedaan, Henk eerst en ik van een afstand hem gefotografeerd....geweldige foto!! Ik zei nog: Leuk voor Youtube hahaha...kennen jullie die reclame van Andrelon? Ik had vanmorgen mijn haar gewassen daarmee hahahahaha... Maar goed toen wilde ik ook natuurlijk op die plek op de foto, dus heb ik het ook gedaan....spannend maar wel erg gaaf!! Verder hebben we natuurlijk nog belachelijk veel foto's gemaakt weer en zal proberen ze er weer op te zetten. Toen gebeurde er weer iets. Op het einde van onze wandeltrip/trail gingen we met de shuttlebus naar een plek waar je kon plassen of wat eten dus zo gezegd zo gedaan. Zit ik daar aan een broodje Turkey komt er een nederlandse vrouw met 2 kinderen aangelopen dus ik kijk op als reflex denk ik als je nederlands hoort praten, blijkt het iemand uit Amersfoort, waar ik mee op zumba zit zaterdagochtend!! Wat toevallig he!! Ik wist wel dat zij ook zou gaan maar ja Amerika is toch groot dus had nooit verwacht dat ik haar echt zou ontmoeten, grappig he.
Die middag gaan we richting Dessert view, waar ook een mooi uitkijkpunt op de GC moet zijn. Er is daar een watchtower met binnenin muurschilderingen, heel leuk. Verder is het uitzicht weer adembedemend en maken we natuurlijk weer volop foto's. Dan begint het een beetje te onweren en te regenen. Wel lekker die afkoeling maar op een gegeven moment gaan we toch maar even ergens naar binnen een bakje koffie halen (sorry, bak koffie) die overigens wel smaakt moet ik zeggen, ook al is het geen senseo :-) We praten op het overdekte terras, terwijl het regent, met een Amerikaans stel die uit Los Angeles komt. Dus ik vraag of hij nog tips heeft om naar toe te gaan, want de laatste 4 dagen van onze vakantie zitten we daar nog en ik had eigenlijk zoiets van, nja...t is niet anders. Hij zegt dat we naar Universal studios kunnen gaan, Malibu beach waar een heerlijk eettentje is, Neptunes nest, Venice beach waar evt. celebraties langskomen dus we hebben weer genoeg tips voor deze dagen. Dan als het weer droog is gaan we naar ons hotelkamer. Onderweg komen we weer een tweetal herten tegen!! Zo langs de weg, dus we stoppen ik doe mijn raampje open en hij staat zo dichtbij joh dat ik hem bijna kan aanraken!! Maar dat doe ik niet want dat durf ik niet hoor. Nu zitten we dus op de hotelkamer en gaan straks misschien nog even hier in de buurt kijken maar eerst even chillen hier en misschien even douchen. Ik ga kijken of het lukt met de foto's vanwege de trage verbinding met internet. Veel kijkplezier want het zijn zulke mooie en gave foto's!!! Tot morgen weer....

  • 18 Juli 2011 - 06:59

    Ronalt:

    mooi hert.

  • 18 Juli 2011 - 08:03

    Ferry Serhalawan:

    gaaf hoor die Grand Canyon en een Hert op de parkeerplaats 't inderdaad net de Veluwe hihi
    dat je daar zomaar bekende tegen komt heb je van je Vader die had dat ook waar 'ie ook was
    ik heb het een keer in Hongarije gehad ,daar moet je toch wel aan gewent zijn .

    ff wat anders ik denk dat ik toch een ander accaunt heb of zo want ik kan maar max.150 foto's plaatsen maar volgens mij heb jij er al veel meer op staan ,niet dat ik het erg vind want de foto's zijn geweldig maar ik snap niet hoe het zit , heb jij een betaalde versie of zo????

  • 18 Juli 2011 - 21:49

    Hans En Gerry:

    Prachtig om zo op de hoogte gehouden te worden van jullie reiservaringen. Je ziet door jullie ogen (camera/verslag) zo toch fantastich veel nieuwe dingen. Deze reis is toch een mooie afwissling van het jaarlijkse uitrusten op de camping. Goed idee om een helicoptervlucht te nemen. Levert prachtige beelden op. Geniet nog volop van de laatste week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 39665

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Even heel wat anders....Noorwegen!!

30 Oktober 2012 - 20 November 2012

Vakantie Bali, Sumbawa november 2012

04 Juli 2011 - 26 Juli 2011

West USA here we come!

Landen bezocht: